Wat doe ik in het geval van glasbreuk?
Bij glasbreuk kunt u contact opnemen met de afdeling reparatieverzoeken, bij spoed op kantoordagen tussen 9:00 en 12:00 via telefoonnummer 020 521 0640, of per mail, via reparatieverzoek@hendrickdekeyser.nl. Zij zorgen er voor dat een glaszetter contact met u opneemt voor het maken van een afspraak.
Huurders van Hendrick de Keyser met een huurovereenkomst afgesloten in 2008 of later nemen standaard deel aan de collectieve glasverzekering. In dat geval wordt het vervangen van de gevelbeglazing vergoed door de verzekering.
Huurders met een huurovereenkomst afgesloten voor 2008 hebben enige jaren geleden de keuze kunnen maken om wel of niet aan deze collectieve glasverzekering deel te nemen. Bent u hier destijds mee akkoord gegaan, dan betaalt u premie en bent u voor glasbreuk verzekerd. De kosten voor vervanging en herstel worden in dit geval vergoed. Ook als u niet deelneemt aan de collectieve glasverzekering, neem dan toch contact op met de afdeling reparatieverzoeken, zodat zij ervoor kunnen zorgen dat het juiste type glas wordt teruggeplaatst. De kosten van het vervangen of het herstel worden echter wel aan u doorberekend.

Is er sprake van een calamiteit?
Wanneer er sprake is van een calamiteit buiten kantooruren, en u bent aangesloten bij de collectieve glasverzekering van de Hendrick de Keyser, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met de verzekeraar via 0900 2025 210. U dient hierbij het polisnummer 90048 door te geven. De verzekeraar zorgt er in dit geval voor dat een glaszetter zo spoedig mogelijk contact met u opneemt. Let u er in dit geval op dat de glaszetter het glas vervangt door hetzelfde type (monumentale) glas als bestaand! Neem vervolgens alsnog contact op met de afdeling reparatieverzoeken om de schade te melden. Wij kunnen er vervolgens zorg voor dragen dat ook het schilderwerk hersteld wordt.